Forsiden > News > Seere der elsker reklamer kan få dem på mobilen

Seere der elsker reklamer kan få dem på mobilen

TV2 vurderer at der er et marked for stream med reklamer

tirsdag 12. september 2017, af Tom Dissing

TV2 der som bekendt sælger deres TV kanaler som stream også, har fået en god ide.
Nu vil de til at tilbyde deres kunder at de kan se med på Play lidt billigere.
I stedet for at betale den fulde pris, der er 129 kroner om måneden for alle TV2s kanaler i en såkaldt “live” version, suppleret med deres arkiv, også kendt som “on demand” ydelsen, der normalt koster, kan kunder i stedet købe sammt produkt, nu kun afbrudt af reklamer, som det kendes fra TV.
Og da dette produkt nu tilbydes til en reduceret pris, håber TV2 på at endnu flere vælger dette produkt.
Ganske morsomt prissætter TV2 også reklamerne, på denne måde, da det bliver præcis 30 kroner billigere - end de 129 kroner - at se med, hvis du også kigger på reklamerne, mens den såkaldte “Basispakke med reklamer”, ligeledes falder med 30 kroner i pris.
Basispakken der normalt koster 69 kroner, som inkluderer den såkaldte “on demand” ydelse, hvor det er muligt at se dele af hvad TV2 sender, på et senere tidspunkt.
Livekanalerne er ikke en del af dette produkt.
TV2s salgsdirektør for TV2 Betalings-TV, Stig Møller Christensen, forklarer:
-Når vi lancerer TV2 Play med reklamer, er det efter et meget omfattende analysearbejde, hvor vi kan se, at der både er et marked med nye brugere, der gerne vil købe et billigere abonnement med reklamer, og ikke mindst annoncører, der kan se værdien i at målrette deres kampagner til helt specifikke segmenter i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold, starter han og fortsætter.
-Med de nye produkter, der giver brugerne flere pakker at vælge imellem, regner vi med at kunne udvide målgruppen for TV2 Play yderligere, og ambitionen er, at de nye pakker bliver en ny vækstmotor for TV2 Play, slutter han.
Kunderne kan med andre ord forvente både de reklamer de kender fra TV og nye der er målrettet mobile brugere.
Salgsdirektør for TV2 Reklamesalg, Peter Olafsson, supplerer:
-De målrettede reklamer – eller Addressable TV som det også kaldes - er fremtidens tv-reklame. Hvis markedet udvikler sig, som vi tror, vil forretningsområdet på sigt udgøre en stor andel af vores samlede reklameomsætning – formentlig en trecifret millionforretning over nogle år, starter han og fortsætter om målretningen af reklamerne.
-Med det nye produkt ( målrettede reklamer/Addressable TV, red. ) kombinerer vi de digitale muligheder for at målrette med TV reklamens høje kvalitet. Her afvikler vi målrettede reklameeksponeringer i sammenhæng med relevant, dansk kvalitetsindhold. Dermed bliver der tale om en ny reklamestandard i forhold til de video-reklameprodukter, vi kender i dag, der ofte ligger op ad indhold af meget varierende kvalitet - fx på Youtube, fortsætter han.
Annoncørerne skulle efter sigende også være glade:
-Muligheden for at databerige og dermed målrette reklamerne på TV2 Play betyder, at annoncørerne er klar til at betale en CPM-pris, der typisk ligger 50-100 procent over en klassisk tv-reklame. Det svarer nogenlunde til prisniveauet på traditionelt web-tv, og når man vurderer den samlede kvalitet på Addressable TV, så er priserne meget konkurrencedygtige, slutter han.
TV2 har ikke være specielt glade for at fortælle hvor mange kunder de rent faktisk har på TV2 Play.
Der har dog flere gange været nævnt antallet 300.000.
Og det er da også den generelle fornemmelse at dette produkt har i omegnen af 300K kunder.
TV2 vil dog gerne fortælle at TV2 Play …”de seneste år oplevet en kraftig vækst i antallet af brugere”, hvorfor “..den øgede sening af både TV2s live-kanaler og on demand-indhold på TV2 Play afspejler, at danskernes TV forbrug i stigende grad bliver digitalt”.
Igen.
Ingen tal, men sådan må det vel være på et marked der er inde i en heftig udvikling.
I bedste stil vil det ikke være muligt at spole i reklamerne, så dem der køber disse streamprodukter med reklamer, kommer altså til at se reklamerne, der derfor kan kan sælges til annoncørere til en højere CPM-pris.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?