Forsiden > Ny teknik > TV2 skubber lidt til dem der ligger ned

TV2 skubber lidt til dem der ligger ned

Badehotellet har 873.000 flere seere Broen

tirsdag 13. februar 2018, af Tom Dissing

Nu er vi jo et par stykker der godt var klar over at rigtigt mange elsker “Badehotellet”.
Hvad enkelte formodentligt ikke havde tænkt er at rigtigt mange flere ser ud til at elske “Badehotellet”, samtidig med at de - stille og roligt - forlader DRs drama.
Sidste nyt, er den vildeste premiere på TV2s folkesucces, der kan notere sig at 1.582.000 seere kiggede med til premieren på sæson 5.
Og da det er voldsomt meget mere end dobbelt så mange som “Broen” havde, med 709.000, dagen før, kan der vist ingen tvivl herske om at DRs “nordic noir eventyr” er ved at blive lidt blødt i kanterne.
Ganske som solen altid skinnede i en fjern fortid, ved seerne nemlig hvad de vil have.
Nostalgi.
Og gerne ledsaget af toner, der ikke er blevet afspillet de sidste 80 år.
TV2 kan ydermere notere sig at “Badehotellet” ydermere storhitter på deres streamtjeneste TV2 Play.
Så meget at fiktionschef, Katrine Vogelsang, nærmest er helt overvældet.
Hun siger:
-Det er overvældende at opleve så stor begejstring fra seere og brugere for femte år i træk. Jeg er samtidig dybt imponeret over et produktionshold inklusive forfattere og skuespillere, der igen og igen formår at holde kvaliteten helt i top og være så sprudlende, starter hun og fortsætter.
Når seere og brugere samles i hobetal om serien på femte år, skyldes det, at de aldrig oplever at være blevet skuffet over “Badehotellet”. Og det er skønt, at vores seere også er med, når et nyt par, ægteparret Molin, ankommer til “Badehotellet” og skaber en ny dramatone og en anderledes udvikling i serien, fortsætter hun.
-Det betyder enormt meget for “Badehotellet”, at serien har den kolossalt store opbakning. Det er altid stærkt motiverende for at gøre sig ekstra umage, at der sidder så mange forventningsfulde danskere og ser med hver uge, slutter hun.
Og hvis du skulle være i tvivl om at serien er en succes, var hele 69 procent af alle tændte TV, mandag aften indstillet til TV2.
Bedst af alt, ser det nu også ud til at anmelderne kigger med.
Flere er således væsentligt mindre kritiske end de tidligere har været.
Jakob Steen Olsen fra Berlingske skriver således ( blandt andet ):
-Her i femte sæson har den ellers så udskældte “Badehotellet” fundet sin egen enkle melodi. (…) “Badehotellet”, serien for tryghedsnarkomaner af i går, er ganske enkelt blevet bedre, end den var: Fra “Hadebordellet” til “Badehotellet” på fem sæsoner. Det er ganske godt gået. Og derfor er der ingen grund til, at kritikken af den ikke også skulle blive det, bedre altså, selv om det føles, som om man skal æde sin gamle stråhat med peberrodssovs fra fru Andersens velforsynede køkken, hvis man indrømmer det, slutter han.
Politiken er også glade.
Her skriver Henrik Palle ( blandt andet ):
-I al sin karikerede fortidighed kan man – efter fire sæsoner – ikke frakende “Badehotellet” dets kitchede brand. Og derfor er det også hyggeligt, at serien nu vender tilbage med nyt fra det nordjyske badeland anno 1932, slutter han.
Jyllands-Postens Nanna Frank Rasmussen, er også glad.
Hun skriver:
-“Badehotellet” har vist sig at være en overlever, et lykkeligt ægteskab indgået mellem tv-stationen og publikum, for seerne har endnu ikke søgt om skilsmisse, slutter hun.
Fik du ikke kigget med, her lige promoen for den nye sæson.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?