Forsiden > News > Zulu er ikke alene

Zulu er ikke alene

Discovery vil også være mere voksen

onsdag 10. januar 2018, af Tom Dissing

Hvor Zulu “bare” ser ud til at ville de unge kvinder “lidt mere”, nu hvor alt bliver pink, tager Discovery og kanal 5 anderledes fat.
Deres plan er at “slå TV 3 inden for to år”, hvilket i følge Discovery betyder at Kanal 5 skal til at satse på et lidt ældre publikum end tidligere.
Oplagt nok er de ikke specielt præcise i deres forklaring på et “ældre publikum” konkret er for en størrelse. ( ud over at det er de 30-60 årige der satset på nu, red. )
Omvendt er redaktionen netop blevet inviteret til pressemøde på den danske version af “Say Yes to the Dress”, der er en slags bryllups TV, nu med historier om “problemer med vægttab”, “økonomiske problemer” og “udfordringer i familien”.
Det er som Discovery pointerer det en “skøn og rørende blanding af modeshow, store bryllupsdrømme og
somme tider komplicerede familiehistorier”.
Uanset et pænt voksent program i forhold til hvad “man” er vant til at se på denne kanal.
Bedst af alt er handlingen henlagt til brudebutikken ’Panayotis’ i Vejle, hvor dette “rørende realityprogram” foregår.
Centralt i formatet findes kjoledesigneren Jesper Høvring der sammen med drømmetyderne, de ansatte i butikken, og hele Discovery, er parat til at “hjælpe danske brude med at finde den helt rigtige kjole”.
_
Tilbage i forhold til TV3, er planen at Discoverys danske hovedkanal ”ikke længere går efter de helt unge seere”.
I stedet er det meningen at “jagte en ældre målgruppe”, hvorved det skulle blive muligt at slå “MTG’s TV 3 inden for få år”.
Anne Garlichs, der er programdirektør i Discovery Networks Danmark, siger i Politiken:
-Vi arbejder benhårdt på at slå TV 3, gerne i løbet af to år, slutter hun.
Tilbage i 2004 var TV 3 “tre gange større end Kanal 5”.
Idag “nærmer de to kanaler sig hinanden”, i følge Discovery havde Kanal 5 i 2017 en andel af seerne mellem 15 og 50 år på 9,6 procent, mens TV 3’s andel var på 11,2 procent.
Kigger man på alle seere ( over 3 år ) havde Kanal 5 i 2017 en andel på 6,1 procent af seerne mod TV 3’s 7,5 procent.
Og det er altså der Discovery har planer om at satse.
Blandt andet med “Say Yes to the Dress”.
Den nye målgruppe, de 30-60 årige, er i den forbindelse selvsamme målgruppe som blandt andet TV2 også ser ud til at satse på.
Her et klip fra UK versionen af “Say Yes to the Dress”, der dog ser ud til at blive sendt på TLC, der.
Herhjemme ender formatet på Kanal 4, tidligt i februar.

Meddelelse eller kommentar?

Forum Kun for abonnenter (bidragydere skal oplyse e-mail-adresse, før de kan indsende bidrag)

Før du kan deltage i dette forum, skal du tilmelde dig. Indtast venligst nedenfor de personlige adgangsoplysninger, du har fået tilsendt. Hvis du ikke allerede har tilmeldt dig, skal du gøre det. tilmeld dig først.

Connexiontilmeldingglemt adgangskode?